Identiteit en onderwijs / leerling
- De identiteitsavonden worden gericht op het vormen van een identiteit.
- Betrekken van plaatselijke kerken bij de ontwikkeling van de identiteit van de leerling.
- Personeelsleden kunnen (of leren) binnen een veranderende samenleving, hun eigen identiteit verwoorden en uitleggen.Het thema identiteit komt ook terug tijdens gesprekken.
- Eigenaarschap bij leerlingen is een belangrijk aspect van het onderwijsconcept.
- De HSN is gericht op de brede ontwikkeling van leerlingen.
Personeel
- Wij streven naar verdere professionalisering op alle niveaus, in het bijzonder op masterniveau (bijv. Vierslagleren)
- We zoeken naar mogelijkheden voor flexibele personeelsinzet zodat er een evenwicht is als het gaat om personele arbeidsvoorwaarden. Payrolling wordt gezien als een instrument om een flexibele schil te realiseren in de personeelsformatie. Payrolling mag zo min mogelijk leiden tot ongelijkheid in de arbeidsvoorwaarden.
- We ontwikkelen methoden om de kwaliteit van het lesgeven te verbeteren (bijvoorbeeld het gebruik van kijkwijzers, flitsbezoeken).
Financieel/Materieel
- Er is bovenschools en op schoolniveau sturing door betrouwbare instrumenten met betrekking tot meerjaren planningen en begrotingen.
- Er is bovenschoolse sturing op het onderhoud en de nieuwbouw van scholen.
Organisatie/Communicatie/Ouders
- De HSN heeft een dekkend kwaliteitssysteem
- De HSN bevordert professionele leergemeenschappen
- De HSN betrekt kerkenraden meer bij identiteitsgerelateerde onderwerpen
- Ouderparticipatie is een voorwaarde
- De HSN groeit naar ouderbetrokkenheid 3.0
- HSN wil samen met de peuterspeelzaal De Triangel komen tot een doorgaande leerlijn en integreert het peuterspeelzaalwerk binnen de scholen
- Kinderopvang vindt plaats aansluitend aan de identiteit en pedagogische uitgangspunten van de HSN